Multi chemati, putini alesi

Matei 22
1. Isus a luat cuvantul si le-a vorbit iarasi in pilde. Si a zis:
2. „Imparatia cerurilor se aseamana cu un imparat care a facut nunta fiului sau.
3. A trimis pe robii sai sa cheme pe cei poftiti la nunta; dar ei n-au vrut sa vina.
4. A trimis iarasi alti robi si le-a zis: „Spuneti celor poftiti: „Iata ca am gatit ospatul meu; juncii si vitele mele cele ingrasate au fost taiate; toate sunt gata, veniti la nunta.”
5. Dar ei, fara sa le pese de poftirea lui, au plecat: unul la holda lui, si altul la negustoria lui.
6. Ceilalti au pus mana pe robi, si-au batut joc de ei si i-au omorat.
7. Cand a auzit imparatul, s-a maniat; a trimis ostile sale, a nimicit pe ucigasii aceia si le-a ars cetatea.
8. Atunci a zis robilor sai: „Nunta este gata; dar cei poftiti n-au fost vrednici de ea.
9. Duceti-va, dar, la raspantiile drumurilor si chemati la nunta pe toti aceia pe care-i veti gasi.”
10. Robii au iesit la raspantii, au strans pe toti pe care i-au gasit, si buni si rai, si odaia ospatului de nunta s-a umplut de oaspeti.
11. Imparatul a intrat sa-si vada oaspetii; si a zarit acolo pe un om care nu era imbracat in haina de nunta.
12. „Prietene”, i-a zis el, „cum ai intrat aici fara sa ai haina de nunta?” Omul acela a amutit.
13. Atunci imparatul a zis slujitorilor sai: „Legati-i mainile si picioarele si luati-l si aruncati-l in intunericul de afara; acolo va fi plansul si scrasnirea dintilor.
14. Caci multi sunt chemati, dar putini sunt alesi.”

Imparatia cerurilor se aseamana cu un imparat care pregateste un ospat in cinstea nuntii fiului sau. El cheama la acest ospat pe prietenii sai dar acestia nu vor sa vina. Sunt chemati a doua oara si nu numai ca nu vor sa vina dar isi bat joc si ii omoara pe cei ce ii cheama la ospat. Imparatul este Tatal din ceruri iar cei ce sunt chemati in imparatie sunt alesii Lui, poporul Israel. Acestia nu vor sa intre in imparatia cerurilor si ii prigonesc pe cei trimisi la ei adica pe prooroci. Pe unii chiar ii omoara.
Vazand acestea Tatal ii pedepseste pentru ca il nesocotesc, ii pedepseste pentru ceea ce au facut trimisilor Lui si se indreapta spre cei ce nu Il cauta si ii cheama la nunta, in imparatia cerurilor. Sunt chemati toti cei gasiti, atat buni cat si rai.
Imparatia cerurilor este deschisa acum oricui, indiferent cat de rau este. Oamenii acestia vin la ospat, accepta chemarea, insa unii dintre ei vin fara sa se fi pregatit pentru un astfel de eveniment solemn. Sunt fara haina de nunta.
Sa vii la o nunta fara sa te pregatesti, sa vii imbracat in hainele de zi cu zi, inseamna ca nu pretuiesti acel eveniment. Esti un oportunist care profita de invitatie si vine la nunta dar fara sa aprecieze evenimentul si pe cel care organizeaza evenimentul.Este un gest prin care arati lipsa de consideratie. Un astfel de om este dat afara de la nunta.
In imparatia cerurilor sunt chemati toti oamenii acum pentru ca prin jertfa Domnului Isus putem intra cu totii. Nu ne putem insa prezenta oricum pentru a intra in imparatie. Trebuie sa apreciem ce ni se ofera si sa ne straduim sa intram imbracati in haina de nunta.
Multi sunt chemati in imparatie dar putini sunt alesi sa ramana pentru ca multi din cei chemati nu apreciaza chemarea ce li s-a facut si nu se pregatesc pentru acest eveniment.
Oamenii isi inchipuie ca daca au fost botezati cand erau mici si astfel au fost increstinati acum pot trai cum vor caci vor intra in imparatie.
Altii isi inchipuie ca daca au decis la un moment in viata sa se boteze si sa mearga la biserica saptamanal este suficient ca sa intre in imparatie.

Daca apreciezi chemarea facuta de catre Tatal din ceruri pentru a intra in imparatie, incearca sa Il cunosti, citeste cuvantul Lui si incearca sa respecti poruncile Lui. Trebuie sa fii pregatit pentru nunta!

Ioan 15
1. Eu sunt adevarata Vita, si Tatal Meu este Vierul.
2. Pe orice mladita care este in Mine, si n-aduce rod, El o taie; si pe orice mladita care aduce rod, o curata, ca sa aduca si mai mult rod.
3. Acum voi sunteti curati, din pricina Cuvantului pe care vi l-am spus.
4. Ramaneti in Mine, si Eu voi ramane in voi. Dupa cum mladita nu poate aduce rod de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi nu puteti aduceti rod, daca nu ramaneti in Mine.
5. Eu sunt Vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane in Mine si in cine raman Eu aduce mult rod; caci despartiti de Mine nu puteti face nimic.
6. Daca nu ramane cineva in Mine, este aruncat afara, ca mladita neroditoare, si se usuca; apoi mladitele uscate sunt stranse, aruncate in foc, si ard.
7. Daca ramaneti in Mine si daca raman in voi cuvintele Mele, cereti orice veti vrea, si vi se va da.
8. Daca aduceti mult rod, prin aceasta Tatal Meu va fi proslavit; si voi veti fi astfel ucenicii Mei.
9. Cum M-a iubit pe Mine Tatal, asa v-am iubit si Eu pe voi. Ramaneti in dragostea Mea.
10. Daca paziti poruncile Mele, veti ramane in dragostea Mea, dupa cum si Eu am pazit poruncile Tatalui Meu si raman in dragostea Lui.

Lasă un răspuns

