Despre ce este vorba in cartea lui Iov

Cartea lui Iov este o carte a Bibliei extraordinara. Este o carte grea, teologica. Nu este o carte care doar se citeste ci se studiaza cu creionul in mana si cu o foaie de hartie.
Din cartea lui Iov se pot intelege foarte multe aspecte teologice extrem de importante. Din pacate este si una dintre cartile din Biblie care este prost interpretata. De cate ori am citit aceasta carte nu am putut sa nu ma mir cum de in teologia de azi oamenii predica exact discursul celor trei prieteni ai lui Iov, adica exact acei oameni pe care se supara Dumnezeu ca nu vorbesc ce trebuie…

Dar cel mai important mesaj al acestei carti sunt cateva versete din discursul lui Iov:

Iov 9
32. Caci El nu este un om ca mine, ca sa-I pot raspunde si sa mergem impreuna la judecata.
33. Nici nu este vreun mijlocitor intre noi, care sa-si puna mana peste noi amandoi.

Iov stie ca este nevoie de un mijlocitor intre om si Dumnezeu.

Iov 19
25. Dar stiu ca Rascumparatorul meu este viu si ca Se va ridica la urma pe pamant.
26. Chiar daca mi se va nimici pielea si chiar daca nu voi mai avea carne, voi vedea totusi pe Dumnezeu.
27. Il voi vedea si-mi va fi binevoitor; ochii mei Il vor vedea, si nu ai altuia. Sufletul meu tanjeste de dorul acesta inauntrul meu.
28. Atunci veti zice: „Pentru ce-l urmaream noi?” Caci dreptatea pricinii mele va fi cunoscuta.
29. Temeti-va de sabie: caci pedepsele date cu sabia sunt grozave! Si sa stiti ca este o judecata.

Iov, care a trait inaintea lui Avram , isi asteapta Rascumparatorul despre care spune ca este viu. Iov spune ca era viu chiar de pe acea vreme. Stie ca Il va vedea pe Dumnezeu chiar daca moare. El mai stie ca Dumnezeu ii va fi binevoitor.
Iov stia despre faptul ca vine o zi a judecatii.

Noi traim perioada in care exista un mijlocitor intre Dumnezeu si om.
Traim perioada in care Rascumparatorul a fost deja pe pamant si s-a inaltat la cer.
Traim perioada cand asteptam a doua Lui venire si judecata.
Noi deja traim ceea ce sufletul lui Iov dorea.

Lasă un răspuns

